کاربرد و مزایای آمبولانس خصوصی

کاربرد و مزایای آمبولانس خصوصی

آمبولانس آرمان

همانطور که میدانیم،  کاربرد، مزایا آمبولانس خصوصی با هم متفاوت است. در این مقاله در نظر داریم درباره علت این اختلاف‌ها و تفاوت‌ها صحبت کنیم. چه چیزی باعث می‌شود تا آمبولانس‌ها با این که ظاهری یکسان دارند، درعملکرد با هم متفاوت باشند. لطفا ما را تا پایان این نوشتار همراهی کنید.

 

کاربرد و مزایای آمبولانس حمل نوزاد

آمبولانس حمل نوزاد، از جمله آمبولانس های ویژه هستند و تحت عنوان آمبولانس نوزاد انکولانس نیز معروف هستند. گروهی از نوزدان هنگام تولد، از مشکلات تنفسی در رنج هستند. از همین رو، این بیماران می بایست با مراقبت های ویژه ای مورد پایش قرار بگیرند.

درباره کاربرد و مزایای آمبولانس نوزاد، برخورداری از تجهیزات N.I.C.U می باشد. علاوه بر این از دستگاه انکوباتور نیز استفاده می شود. تجربه و تخصصی که تکنسین ها طی سالها فعالیت به دست آورده اند، کاربرد و مزایای آمبولانس نوزاد را برجسته تر می کند.

 

کاربرد و مزایای آمبولانس بیماران اعصاب و روان

متاسفانه بیمارانی که از ناحیه اعصاب و روان در رنج هستند، هنگام ارسال به مراکز درمانی برای خود و خانواده هایشان دردسرهایی فراهم می کنند. انتقال این گونه بیماران می بایست با دقت و رعایت برخی اصول رفتاری و گفتاری همراه باشد و گرنه حال بیمار ممکن از وخیم تر شود.

یکی از کاربرد و مزایای آمبولانس خصوصی برای بیماران اعصاب و روان ، برخورداری از تیم موفق و حرفه ای در این زمینه است . تکنسینهای فوریت پزشکی فقط در کار درمان های پیش بیمارستانی حرفه ای نیستند، بلکه  بیماران اعصاب و روان را برای انتقال به مراکز درمانی به خوبی آماده می کنند.  از طرف دیگر، این نوع آمبولانس ها از صندلی و تخت ویژه حمل بیماران اعصاب و روان برخوردارند.

 

آمبولانس استقرار

یکی دیگر از انواع مختلف آمبولانس ها، آمبولانس استقرار است. کاربرد و مزایای آمبولانس استقرار به این شکل است که در تجمعات و راهپیمایی ها، در استادیوم های ورزشی و … از این نوع آمبولانس ها استفاده می کنند. در واقع آمبولانس استقرار توسط پایگاه های آمبولانس خصوصی به محل اعزام می شوند تا امنیت جانی جمعیت حاضر در محل تامین شود.

این نوع آمبولانس ها در کارخانه ها و صنایع بزرگ که دارای جمعیت زیادی از کارگر و تکنسین های صنعتی است، نیز مشاهده میشود.

کاربرد و مزایای آمبولانس استقرار در این است که همان خدمات و امدادرسانی های معمول دیگر آمبولانس ها را دارا هستند. از طرفی کارگران ، ورزرشکاران ، مردمی که در همایش ها حضور دارند، با خیال آسوده تری برنامه های خودشان را دنبال می کنند. آمبولانس استقرار آنجاست تا در صورت خطر به آنها کمک رسانی داشته باشند.

 

آمبولانس وی آی پی چه کاربرد و مزاهایی دارد؟

کاربرد و مزایای آمبولانس وی آی پی در این است که بهترین تجهیزات و امکانات پزشکی را در اختیار بیمار قرار می گیرد. این آمبولانس های ویژه کمک می کنند تا بیمار در امنیت کامل به بیمارستان اعزام شود. در واقع وی آی پی به گونه ای یک سی سی یو متحرک است . بیمارستانی مجهز که در خیابان ها می راند تا بیمار مورد پایش خود را به بیمارستان برساند.

 

مزایا و کاربرد آمبولانس اسکورت

در مسابقات ورزشی حتما یک یا دو آمبولانس را دیده اید که در پی دوچرخه سواران، دوندگان و …. در خیابانها می رانند. بیشتر پایگاه های امدادرسانی که اعزام آمبولانس را در برنامه کاری خود دارند، برای اعزام آمبولانس های اسکورت پزشکی آمادگی دارند.

این آمبولانس ها در تورهای گردشگری، توریستی و مسابقات خیابانی ، جاده ای، کویری و جنگلی با ارسال تیم های درمانی و پرسنل کارکشته در این زمینه امنیت جانی ورزشکاران ، گردشگران و همراهانشان را تامین می کنند.

مزایا و کاربرد آمبولانس اسکورت در این است که گروه ها و افراد مختلفی در این تیم حضور دارند و دارای تجربیات خوبی هستند. این تکنسین ها می توانند وظایف خود را به نحو احسن در شرایط سخت به انجام برسانند. از نظر امکانات پزشکی تفاوتی با دیگر انواع آمبولانس ها ندارند.

اسکورت مهمان های خارجی نیز یکی دیگر از اقدامات ارزنده آمبولانس های اسکورت است.

 

نتیجه:

در این مقاله به کاربرد و مزایای آمبولانس نوزاد، بیماران اعصاب و روان، اسکورت و … پرداختیم. طی این مقاله یاد گرفتیم آمبولانس ها از نظر ظاهری شاید دارای ویژگی های مشترکی باشند اما در عملکرد و مزایا با هم تفاوتهایی دارند.

 

بیشتر بدانید : معرفی آمبولانس آی سی یو

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

آخرین مطالب