مراقبت های پیش بیمارستانی

مراقبت های پیش بیمارستانی

مراقبت های پیش بیمارستانی

مراقبت های پیش بیمارستانی : همواره مراقبت های پزشکی و دانستن نکاتی در این باره می تواند جان بیمار را از خطرات جبران ناپذیر دور نگه دارد. این مقاله برای آشنایی مخاطب این صفحه نظر دارد در این باره نکاتی را ارایه دهد. از این که وقت خود را در اختیار ما می گذارید، از شما متشکریم. می توانید برای آشنایی با خدمات و تعرفه آمبولانس خصوصی به لینک مراجعه نمایید.

 

 مراقبت های پیش بیمارستانی چگونه است؟

یکی از عواملی که باعث می شود جان بیمار از خطر مرگ و میر و صدمات ناشی از بیماری دور نگه داشته شود، بستگی به اقداماتی دارد که توسط امدادگران آمبولانس خصوصی انجام می شود. این اقدامات را در اصطلاح اهل فن، مراقبت های پیش بیمارستانی می گویند.

این مراقبت ها چنانچه بلافاصله پس از تماس متقاضیان صورت پذیرد، تدارکات اورژانسی و خدمات مراقبتی می تواند زمان را به نفع بیمار ذخیره کند. از طرفی همین مراقبت های پیش بیمارستانی که توسط امدادگران ارایه می شود، بسیار به بهبود حال بیمار کمک می کند.

هر اندازه که اقسام مراحل این مراقبت های پزشکی به مردم شناخته شوند و احتمال این که جان بیمار از خطر دور بماند ، بیشتر می شود. در ادامه نظر شما را به شش مرحله اساسی مراقبت های پیش بیمارستانی جلب می کنیم:

تشخیص درست و بهنگام:

چنانچه حادثه ای رخ بدهد، بسیار مهم است که افرادی که در محل حادثه هستند، به درستی عکس العمل مناسب نشان داده و با درک صحیح از وضعیت بیمار در اولین اقدام خود به مراکز آمبولانس تماس حاصل فرمایند. این بهترین و ضروری ترین اقدامی است که از ناحیه خانواده یا همراهان بیمار انجام می گیرد.

 

گزارش سریع و بدون فوت وقت:

بسیار مهم است که پس از رخداد حادثه، همراه بیمار  با حفظ خونسردی به تمامی اطلاعات درخواست شده از سوی امدادرسان پایگاه آمبولانس پاسخ بدهند. این شرح گزارش بسیار به بیمار کمک کننده خواهد.

 

حضور به موقع آمبولانس :

پس از رخداد حادثه و اولین تماس و شرح گزارش از سوی همراه بیمار، امدادرسانان پایگاه آمبولانس خصوصی خود را بدون فوت وقت به بالین بیمار می رسانند.

 

مراقبت و پایش سلامت در محل حادثه:

امدادرسانان پس از حاضر شدن در محل، تمامی دانسته ها و تجربیات خود را به کار می گیرند تا به درستی مراقبت های پیش بیمارستانی را اجرا کنند. این اقدامات حرفه ای می تواند در بهبودی بیمار نقش بسزایی داشته باشد .

به عبارتی اقدام درست وحرفه ای امدادرسانان وظایف پزشک و متخصصان را در بیمارستان آسان تر خواهد کرد.  به عنوان مثال جابجایی درست و اصولی یک بیماری که دچار شکستگی در ناحیه کمر می باشد، می تواند به پزشک کمک شایانی نماید. ضمن این که برای فرد بیمار نیز این اقدامات بسیار مطلوب خواهد بود.

 

اعزام به بیمارستان :

اعزام بیمار به مراکز درمانی یکی دیگر از اقداماتی که توسط تیم مراقبت های پیش بیمارستانی انجام می شود. بیمار جهت حفظ موقعیت حیاتی خود به یک مکان مراقبتی امن و مناسب نیاز دارد. این محیط می تواند یک خودرویی باشد که تمامی تجهیزات لازم پزشکی را داشته باشد.

تیم امدادرسان با مراقبت های ویژه خود بیمار را با اطمینان خاطر بیشتری به مراکز درمانی انتقال می دهند. هر گونه تغییر وضعیت در علایم حیاتی بیمار طی گزارشی کامل به پزشکان معالج ارایه خواهد شد. از طرف دیگر مراقبت های پزشکی بیمار ثانیه به ثانیه توسط تکنسین های دوره دیده با تجربه آمبولانس خصوصی مورد پایش قرار می گیرد.

 

 مراقبت های پیش بیمارستانی توسط همراه بیمار

گاهی اتفاق می افتد که بیمار نیاز فوری به برخی کمک های اولیه دارد. تا رسیدن آمبولانس امکان دارد جان بیمار به مخاطره بیفتد. در چنین شرایطی پرسنل حاضر در پایگاه تمامی نکاتی که لازم است به همراه بیمار ارایه می دهند.

شاید یک قرص زیرزبانی، قرار دادن بیمار درحالت صحیح ، بیرون آوردن دندان مصنوعی ، کم کردن لباس های تنگ ، یا حتی انداختن یک پتو بتواند به بیمار بسیار کمک کننده باشد. همین اقدام کوچک و بی اهمیت می تواند جان بیمار را از خطرات احتمالی دور نگه دارد.

 

نتیجه

مراقبت های پیش بیمارستانی می‌تواند توسط تکنسین‌های فوریت های پزشکی صورت پذیرد . هر چند که همراهان بیمار نیز قادرند با بکار بستن چند توصیه ساده که از سوی کارشناسان فوریت‍های پزشکی صادر می‍شود، به بیمار کمک رسانی داشته باشند. در این مقاله سعی شد خواننده محترم این صفحه را با مفهوم مراقبت‌های پیش بیمارستانی آشنا کنیم .

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

آخرین مطالب