نگاهی به آمبولانس نوزاد

نگاهی به آمبولانس نوزاد

آمبولانس نوزاد

 

یکی دیگر از خدماتی که در مراکز آمبولانس خصوصی به مشتریان ارایه می شود، آمبولانس نوزاد است. این نوع آمبولانس ها که جزو آمبولانس های ویژه به شمار می روند، دارای تجهیزات و دستگاه های پزشکی خاصی هستند که در سایر آمبولانس ها کمتر دیده می شود.

شاید با خواندن همین چند جمله کنجکاو شدید درباره ضرورت استفاده از این نوع خودروها بیشتر بدانید.  اگر با تا انتهای این مقاله بمانید، به اطلاعات خوبی در این زمینه خواهید رسید.

انکولانس چیست ؟

انکولانس همان آمبولانس نوزاد است با تجهیزات خاص و مراقبت های ویژه ای که نوزادان را در وضعیت انتقال بین بیمارستانی امدادرسانی کند. در این نوع خوردوهای ویژه علاوه بر تجهیزات پزشکی مناسب برای این کوچولوها به تکنسین های زبده نیز مجهز است.

تکنسین های فوریت پزشکی ویک پزشک همیشه نوزادان را همراهی می کنند تا در مسیر انتقال مراکز درمانی به بیمارستان های توصیه شده یا خانه مشکلی برای آنها اتفاق نیفتد. این خودروها دارای بخش N.I.C.U یا همان مراقبت های ویژه است.

تجهیزات آمبولانس نوزاد

شاید یکی از اصلی ترین تجهیزات قرار گرفته در این نوع خودرها، دستگاه های مرتبط با وضعیت تنفسی و مانیتورینگ باشد. این تجهیزات وضعیت تنفسی بیمار را بررسی کرده و در مواقع لزوم به آنها اکسیژن رسانی می شود.

آمبولانس نوزاد دارای تجهیزات تنفسی و مانیتورینگ می باشد که از این طریق می توان در موقع انتقال نوزاد به بیمارستان مراقبت های لازم را انجام داده و وضعیت نوزاد را تحت نظر قرار داد. این وسایل پزشکی مشخصا برای نوزادان طراحی و تولید شده اند و متناسب با اندام کوچک و مشکلات خاص تنفسی آنها است.

حتی دستگاه ونتیلاتور را بر اساس اندازه و گنجایش شش های نوزادان طراحی کرده اند. خوشبختانه پرسنلی که در این نوع آمبولانس ها خدمت می کنند، دارای تجربه کافی و دانش بالا در این زمینه هستند. این افراد به خوبی قادر به مدیریت بخش N.I.C.Uمی باشند.

جهت افزایش اطلاعات خود درباره آمبولانس خصوصی، مقاله نکاتی درباره قرارداد آمبولانس خصوصی را مطالعه فرمایید.

 

آمبولانس نوزاد

انکوباتور در آمبولانس نوزاد

نوزادان به ویژه کوچولوهایی که خیلی زودتر از موعد به دنیا آمده اند، امکان دارد دچار کاهش دما یا هیپوترمی شود. دستگاه انکوباتور وسیله کاربردی است که می توان با کمک آن دمای بدن و سطح رطوبت پوست نوزاد را در حالت تعادل نگهداشت.

این دستگاه اجازه نمی دهد دمای بدن بیمار از سی و هفت درجه بالا یا پایین تر برود. از سیستم عصبی تکامل نیافته آنها مراقبت می کند و از خشک شدن پوست نازک ولطیف آنها را در مجاورت هوا جلوگیری می نماید.

مزیت دیگر این دستگاه پزشکی ، تنظیم اکسیژن خون نوزاد است . این بیماران به دلیل این انرژی کافی برای تنظیم دمای بدنشان در اختیار ندارند، خیلی زود دچار افت دمای بدن می شوند.  با در اختیار داشتن انکوباتور و دستگاه های مرتبط با تنفس یا همان ونتیلاتور  از بروز بسیاری از خطرات می توان در مسیر انتقال جلوگیری کرد.

 

در گذشته تنها نوزادان نارس را در انکوباتور قرار می دادند اما خوشبختانه امروز شرایطی فراهم شده است که همه نوزادان را در روزهای اولیه پس از تولد در این دستگاه ها قرار می دهند تا کمتر در معرض هوای محیط قرار گیرند تا کم کم بدنشان به دما و مقدار اکسیژن موجود در هوای آزاد عادت کند.

اگر نوزاد نارسی دارید یا کوچولوی شما دارای تنگی نفس و مشکلاتی در این زمنیه است، میتوانید با مراکزی که دارای این خدمات هستند تماس بگیرید. آمبولانس نوزاد بهترین وسیله نقلیه ای است که می توان با کمترین خطر نوزاد را به مراکز درمانی رساند. مطمئنا ارزش جان یک کودک تازه متولد شده بسیار گرانبها تر از نرخ خدماتی است که در این نوع پایگاه ها ارایه می شود.

خدمات درمانی و تجهیزاتی که در این نوع آمبولانس ها به کار گرفته شده است، با پرسنلی کارآزموده به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی هستند. حتی روزهای تعطیل رسمی کشور در اعیاد و سوگواری های مذهبی نیز این کادر پزشکی مجرب و مجهز به دستگاه های به روز دنیا امکانات مطلوبی را فراهم می کند تا جان نوزادان را از هر گونه خطری دور نگاه دارند.

 ماحصل کلام

یکی دیگر از انواع آمبولانس های خصوصی آمبولانس نوزاد است. این خودروها به گونه ای تعریف شده اند که بتوانند بر اساس نیاز نوزدان با مشکل تنفسی و نارس کمک رسانی نمایند. دستگاه های پزشکی که در این نوع خودروها مشاهده می شود، متناسب با اندام کوچک آنها بوده و بدنشان را کاملا در برابر بروز خطراتی مانند تنگی نفس، افت دمای بدن، افت اکسیژن خون حمایت می کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

آخرین مطالب