تجهیزات آمبولانس خصوصی شامل چه لوازمی است؟

تجهیزات آمبولانس خصوصی شامل چه لوازمی است؟

تجهیزات آمبولانس خصوصی شامل چه لوازمی است؟

تجهیزات آمبولانس خصوصی چیست؟ در بحران های مربوط به سلامت، انتقال بیمار به مرکز درمانی در اسرع وقت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین جهت است که آمبولانس ها وظیفه انتقال بیماران به بیمارستان ها در مواقع اورژانسی را بر عهده دارند. آمبولانس های مدرن دارای تجهیزات و گجت هایی هستنذ که می توانند وضعیت سلامت افراد را در حین انتقال به بیمارستان مورد ارزیابی قرار دهند. البته در نظر داشته باشید که تجهیزات آمبولانس مهم ترین بخش آمبولانس نیست، بلکه کادر سلامت و پرستاران حاضر در آمبولانس هستند که می توانند فرد را از بحران های مختلف نجات دهند.

به طور کلی آمبولانس ها به دو دسته آمبولانس های دولتی و آمبولانس های خصوصی تقسیم بندی می شوند. آمبولانس های دولتی در مواقع اورژانسی بیمار را به بیمارستان انتقال می دهند. پس وظیفه این آمبولانس ها صرفا در مواقع اورژانسی و فقط برای انتقال بیمار به مرکز درمانی است.

گروه دیگر آمبولانس ها، یعنی آمبولانس خصوصی، می تواند در مواقع دیگر نیز کمک کننده بیمار باشد. آمبولانس خصوصی علاوه بر مواقع اورژانسی، در مواقع غیر اورژانسی نیز بیمار را انتقال می دهد. آمبولانس های دولتی بیمار را به نزدیک ترین مرکز درمانی می برند، اما بیمار از آمبولانس خصوصی می تواند درخواست کند که به یک بیمارستان دورتر و خاص او را منتقل کنند.

همچنین از آمبولانس خصوصی می توانید بخواهید تا شما را به شهر دیگر برای درمان برود. ممکن است راهکار های درمانی موجود در شهر بیمار مناسب نباشد و نیاز به انتقال به شهری دیگر باشد. در این مواقع نیز آمبولانس خصوصی می تواند کمک حال باشد. همچنین این آمبولانس ها علاوه بر انتقال بیمار به بیمارستان، انتقال بیمار از بیمارستان به خانه را نیز می توانند انجام دهند. در نظر داشته باشید که استفاده از خدمات این آمبولانس ها مشمول هزینه است.

تجهیزات آمبولانس خصوصی چیست؟

به طور کلی تجهیزات آمبولانس ها غالبا یکسان است. مگر برخی از آمبولانس های خاص نظیر آمبولانس ICU که برای مواقع خاص اعزام می شود.

در زمان درخواست آمبولانس، امدادگران اقدام به ارائه خدمات به فرد آسیب دیده یا بد حال می کنند. همانطور که پیشتر به آن اشاره داشتیم، نقش امدادگران و پرستاران حاضر در آمبولانس از تجهیزات آن اهمیت بیشتری دارد. اما با این حال ارائه خدمات مناسب بدون تجهیزات مخصوص آن سخت خواهد بود. به همین جهت در انواع آمبولانس دولتی و آمبولانس خصوصی تجهیزات اختصاصی قرار داده می شود.

 

تجهیزات آمبولانس خصوصی چیست؟

 

اسپینال بورد چیست؟

یکی از تجهیزات آمبولانس خصوصی، اسپینال بورد است. به کمک اسپینال بورد امدادگران می توانند بیمار را در حالت بی حرکت نگه داشته و حمل و نقل افرادی که مشکوک به ضربه به ستون فقرات هستند را انجام دهند.

ونتیلاتور حمل و نقل

این تجهیزات نیز به منظور تنفس بیمار نصب می شود. در شرایطی که بیمار و یا مصدوم در زمان منتقل شدن به بیمارستان قادر به تنفس مستقل نیست، از ونتیلاتور حمل و نقل به جای تهیه دستی به کار می برند.

واحد ساکشن آمبولانس

واحد ساکشن را در مواقعی به کار می برند که مصدوم دچار خونریزی داخلی شده باشد و به همین منظور باید به اندام های حیاتی اش فشار وارد شود. واحد ساکشن آمبولانس در جهت حذف مایعات درونی بدن یا داخل دهان بیمار نیز به کار می رود.

پمپ سرنگ تزریق

پمپ سرنگ تزریق یکی دیگر از تجهیزات مخصوص آمبولانس خصوصی است. این ابزار به جهت تزریق و یا خارج کردن مایعات از بدن بیمار مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از پمپ سرنگ تزریق، مایعات سرعت جریان معینی داشته و همچنین حجم کنترل شده ای نیز خواهند داشت.

نبولایزر در تجهیزات آمبولانس خصوصی

نبولایزر ها یکی دیگر از تجهیزات مهم آمبولانس می باشند. این ابزار در جهت تبخیر دارو های مایع استفاده می گردد. به کمک نبولایزر ها بیمار امکان استنشاق دارو های مورد نظر را خواهد داشت. نبولایزر را در جهت تسکین فوری به کار می برند.

دیگر تجهیزات آمبولانس خصوصی

تخت خواب ها، رول انتقال، صندلی آمبولانس، واحد تامین اکسیژن، فشارسنج، آتل و باند، مانیتور ECG و دفیبریلاتور از دیگر تجهیزات موجود در آمبولانس ها می باشند. جامبگ، آمبوبگ، واحد ساکشن، تروما، یقه گردنی، کیف دارو، انواع ونتیلاتور، هموگلوکومتر، تخت چرخ دار و دیگر اقلام متفرقه از جمله دیگر تجهیزاتی هستند که به امدادگران در حفظ سلامت بیمار در حین انتقال به بیمارستان، کمک می کنند.

مقالات مرتبط: آمبولانس ویژه icu چه امکاناتی دارد؟

انواع خدمات اورژانسی چیست؟

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۸۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب